FAQ

Usein kysytyt kysymykset

Toimimme Helsingissä ja Turussa. Jos edellytykset ovat olemassa, olemme avoimia keskustelemaan mahdollisuuksista myös ydinalueemme ulkopuolella.

Vaalimme pitkiä asiakassuhteita, sillä näemme palvelumme pitkäaikaisena mutta joustavana ratkaisuna asiakkaidemme tarpeisiin. Meillä on myös tapana pitää asunnon varauskalenteri nykyisestä päivästä auki 3-4 kuukautta kerrallaan, mikä mahdollistaa asiakkaan muuttuvia suunnitelmia asunnon suhteen. Esimerkiksi jos asunto päätetään myydä tai omistaja itse haluaa asunnossa asua.

Valitettavasti emme suorita näin lyhyitä toimeksiantoja. Suosittelemme tällaisessa tapauksessa ottamaan yhteyttä yrityksiin, jotka voivat tarjota tämän tyyppistä palvelua paremmin.

Kokemuksemme osoittaa että voi olla haastavaa saada sellaisia varauksia, jotka sopisivat täsmälleen näin lyhyelle aikavälille. Tämä voi tarkoittaa sitä, että varausten kokonaismäärä voi jäädä vähäiseksi ja tehdyt varaukset jäävät liian lyhyiksi, jotta se olisi meille pitkällä tähtäimellä kannattava toimeksianto.

Ei lainkaan! Tarjoamme myös sisustussuunnittelupalvelua juuri tällaiseen. Voit lukea lisää sisustussuunnittelupalvelustamme täältä.

Vuokratuottosi riippuu asunnon koosta, makuuhuoneiden/sänkyjen määrästä, sijainnista, kunnosta ja vuokrausajankohdasta. Saatuamme asunnostasi tarvittavat tiedot, vertaamme sen meidän olemassa oleviin kohteisiin ja teemme sinulle arvion saamistasi vuokratuloista. Tuloihin vaikuttaa luonnollisesti myös se, miten haluat asunnon olevan omassa tai muussa kuin vuokrauskäytössä.

Sujuva varaus ja tyytyväinen ja/tai onnelisen tietämätön taloyhtiö ovat keskeinen osa toiminnassamme. Jotta varauspyyntö hyväksytään, vieraiden varaushistorian pitää olla kunnossa; vieraalta vaaditaan muilta majoittujilta saatua, positiivista palautetta. Jos aiempia arvosteluita ei ole tai vieraalla on alustalla uusi profiili, keskustelemme ja kysymme vieraalta tiettyjä kysmyksiä. Nämä vastaukset yhdistettynä omaan arvostelukykyyn ja kokemukseemme, teemme päätöksen hyväksytäänkö varauspyyntö vai ei.

Olemme vieraiden tavoitettavissa vuoden jokaisen päivänä ja me vastaamme kaikkiin heitä mahdollisesti askarruttaviin kysymyksiin vuorokauden ympäri.

Mahdolliset puutteet, rikkoontumiset yms. pyritään korjaamaan heti ja niistä tiedotetaan aina myös asunnon omistajaa. Kunnia-asianamme on kaikissa tilanteissa huolehtia asunnon kunnosta, turvallisuudesta ja siisteydestä. Tähän käytämme omaa aikaamme ja resurssejamme niin paljon kuin tarve vaatii, jotta asunnon omistaja voi olla kaikissa tilanteissa varma asuntonsa kunnossa pysymisestä.

Asunto siivotaan kauttaaltaan jokaisen vuokralaisen pois lähdettyä. Paikat järjestellään siistiksi, mahdolliset tiskit tiskataan, lattiat imuroidaan ja pinnat pyyhitään. WC-tilat siivotaan huolella ja roskat, pullot ym. viedään ulos. Hyvän asiakaspalautteen kannalta on erittäin tärkeää, että seuraava vuokralainen (tai sinä asunnon omistajana) tulee aina siistiin asuntoon.

Siivoukseen sisältyy myös vuodevaatteiden ja pyyhkeiden peseminen ja vaihto. Nämä tulevat kaikki meiltä etkä sinä omistajana tarvitse näitä hankkia. Vuodevaatteet ja pyyhkeet pestään ja mankeloidaan keskitetysti yhteistyökumppanimme toimesta.

Tärkeimmät asiat josta sinun omistajana on huolehdittava on että nämä keskeiset osat ovat hallinnassa:

Normaalit käyttökulut; sähkö, vesi, wifi.

Käsisammutin, sammutuspeite ja toimivat palovaroittimet. (Mieluiten hiilimonoksidin ilmaisintoiminnolla)

Jos asunnossasi on ominaisuuksia, jotka vaativat erillisä ohjeita tai selityksiä (AC, sauna, autotalli, monimutkaiset keittiökoneet jne.) , nämä kannattaa myös olla käsillä.

Meidän asiakkaana voit myös saada listan kaikista irtonaisista asioista, joita Airbnb-asunnossa täytyy löytyä.

Tarvitsemme asiakkailtamme minimissään kolmet avaimet. Toiset, jotka annetaan vieraan käyttöön ja toiset, joita tarvitsemme asunnon hallinnoinnista ja siivouksesta huolehtimiseen. Nämä toimivat myös asunnon vara-avaimina.