Yleistä

Miten homma käynnistyy?

Soittamalla meille, saat palveluistamme lisätietoja ja vastaamme kysymyksiin. Uuden asiakkaan kanssa pyrimme aina tapaamaan myös kasvotusten. Keskustelemme asunnostanne ja toiveistanne. Käymme läpi talonne säännöt ja sovimme päivät, jolloin asuntonne on vuokrattavissa muille. Lisäksi laadimme sopimuksen, jossa palvelun sisältö ja vastuut on kuvattu.

Tapaamisen jälkeen otamme vastuullemme kaikki tästä eteenpäin tapahtuvat järjestelyt. Kuvaamme asuntonne, teemme ilmoitukset useisiin kansainvälisiin ja kotimaisiin vuokravälityspalveluihin ja alamme markkinoimaan asuntoanne myös muiden kanaviemme kautta.

 

Onko aloituspaketin hankkiminen välttämätöntä?

Aloituspaketti sisältää tarvittavien vuodevaatteiden, pesuaineiden, perus elintarvikkeiden ym. hankkimisen. Nämä hankinnat eivät aiheuta asunnon omistajalle erillisiä kustannuksia, mutta ne huomioidaan ensimmäisen vuokrauspalkkion tilittämisen yhteydessä. Uudet, yhdenmukaiset vuodevaatteet ovat osa siistiä yleisilmettä ja tavoiteltavaa asiakaskokemusta. Siksi aloituspaketin hankkiminen on osa uusien asiakkaidemme kanssa käynnistettävää yhteistyötä.  Aloituspaketin kustannukset ovat maltilliset ja niissä hyödynnetään yrityksemme valmiiksi kilpailuttamia hankintahintoja. Mikäli asunnosta löytyy jo valmiiksi kyseisiä tuotteita, ei aloituspaketista peritä erillistä kulua. Jatkossa kaikki tuotetäydennykset, mahdollisesti tarvittavat uudet vuodevaatteet ynnä muut lisätarvikkeet sisältyvät palveluumme eikä myöskään niistä veloiteta erikseen.

Avaimet

Kuinka monet avaimet minulta pitää löytyä?

Tarvitsemme teiltä kahdet avaimet. Toiset, jotka annetaan vuokralaisen käyttöön ja toiset, joita tarvitsemme asunnon hallinnoinnista ja siivouksesta huolehtimiseen. Nämä toimivat myös asunnon vara-avaimina.

Missä luovuttamiani avaimia säilytetään?

Molempia avaimia säilytetään toimistomme lukitussa avainkaapissa. Vuokralainen jättää avaimen asuntoon sieltä poistuessaan. Siivouksen yhteydessä vuokralaisen jättämät avaimet noudetaan ja toimitetaan toimistomme avainkaappiin.

Turvallisuus

Mitä jos paikkoja rikkoontuu?

Palvelumme tarjoaa normaalia vuokraustoimintaa kattavamman turvan mahdollisten huonekalujen yms. rikkoontumisten varalle. Palvelu sisältää vakuutuksen, joka kattaa esinevahingot aina 800 000 euroon saakka. Tämä yhdessä normaalin kotivakuutuksen kanssa antaa sinulle parhaan turvan niihin harvinaisiin tilanteisiin, joissa jokin menisi rikki. 

Palkkiot

Kuinka paljon voin asunnostani tienata kuukaudessa?

Asuntojen vuokrahinnat riippuvat täysin asunnon koosta, sijainnista, kunnosta ja vuokrausajankohdasta. Teemme sinulle arvion saamistasi vuokratuloista saatuamme asunnostasi tarvittavat tiedot. Tuloihin vaikuttaa luonnollisesti myös se, miten haluat asunnon olevan omassa tai muussa kuin vuokrauskäytössä. Oma palkkiomme asunnon vuokrauksesta vaihtelee asunnon vuokraamisen koon ja vuokrakauden pituuden suhteen. Oma palkkiomme pienenee, mitä pidemmästä vuokrakaudesta tai suuremmasta päivänvuokrahinnasta on kyse.  Asunnostanne riippuen tulonne voivat näin vaihdella sadoista euroista useampiin tuhansiin kuukaudessa. 

Miten ja milloin palkkioiden tilittäminen tapahtuu?

Vuokrat tilitetään ilmoittamallenne pankkitilille kolme päivän sisällä asukkaan kirjautumisesta asuntoon.

Vieraiden vastaanotto

Miten tarkistatte vuokralaisen taustat?

Vuokralaisilta vaaditaan muilta palveluntarjoajilta saatua, positiivista palautetta. Vuokraajan historian pitää olla kunnossa. Ilman positiivista palautetta asunto annetaan vuokralle vain omistajan erillisellä luvalla.

Miten uudet vuokralaiset otetaan vastaan?

Tapaamme asuntoonne saapuvan vuokralaisen kasvotusten sovittuna kellonaikana. Käymme läpi asuntonne säännöt ja näytämme miten TV, tiskikone, Internet ym. toimivat. Lisäksi kerromme vuokralaiselle asuinympäristöstä (julkiset kulkuvälineet, kaupat ym.) ja luovutamme avaimet.

Mitä jos vieraalla on jotain kysyttävää asunnosta?

Olemme vieraiden tavoitettavissa vuoden jokaisen päivänä ja me vastaamme kaikkiin heitä mahdollisesti askarruttaviin kysymyksiin vuorokauden ympäri.

Siivoaminen

Mitä palveluun sisältyvä siivous pitää sisällään?

Asunto siivotaan kauttaaltaan jokaisen vuokralaisen pois lähdettyä. Paikat järjestellään siistiksi, mahdolliset tiskit tiskataan, lattiat imuroidaan ja pinnat pyyhitään. WC-tilat siivotaan huolella ja roskat, pullot ym. viedään ulos. Hyvän asiakaspalautteen kannalta on erittäin tärkeää, että seuraava vuokralainen (tai sinä asunnon omistajana) tulee aina siistiin asuntoon.

Miten vuodevaatteiden vaihto tapahtuu?

Palvelumaksuumme sisältyy luonnollisesti myös vuodevaatteiden peseminen ja vaihto. Osana aloituspakettia (ks. erillinen kysymys tästä) asuntoon hankitaan tarvittava määrä uusia lakanoita, pussilakanoita, tyynyliinoja ja pyyhkeitä. Asunnon omistajalle ei synny tästä erillistä kustannusta, mutta aloituspaketti sisältyvät hankintakustannukset huomioidaan ensimmäisen vuokran tilityksen yhteydessä.

Vuodevaatteet pestään ja mankeloidaan keskitetysti yhteistyökumppanimme toimesta. Mahdolliset vuodevaatteiden häviämiset ym. korvataan aina asunnon omistajalle vaikka syy olisikin vuokralaisen tai pesulayrityksen.

Asunnosta huolehtiminen

Miten huolehditte asuntoni arvon säilymisestä ja yleisestä järjestyksestä

Mahdolliset puutteet, rikkoontumiset yms. pyritään korjaamaan heti ja niistä tiedotetaan aina myös asunnon omistajaa. Kunnia-asianamme on kaikissa tilanteissa huolehtia asunnon kunnosta, turvallisuudesta ja siisteydestä. Tähän käytämme omaa aikaamme ja resurssejamme niin paljon kuin tarve vaatii, jotta asunnon omistaja voi olla kaikissa tilanteissa varma asuntonsa kunnossa pysymisestä.